طنین شعار سفارت جنایتکاران را ببندید. سران جنایتکار را محاکمه کنید در پایتخت سیاسی هلند

گزارشی از تطاهرات اعتراض به اعدام زهرا بهرامی در دنهاخ مقابل سفارت جمهوری اسلامی

فرشاد حسینی

روز یکشنبه ۳۰ ژانویه تظاهراتی  در اعتراض به اعدام زهرا بهرامی در مقابل سفارت جمهوری اسلامی در دنهاخ برگزار گردید.

در این تظاهرات که بطور عاجل فراخوان داده شده بود، علیرغم فرصت کمی که در اختیار بود؛ دهها تن از ایرانیان معترض و ازادیخواه  شرکت کرده و با سردادن شعارهای از جمله  سفارت جنایتکاران را ببندید .حاکمان جنایتکار اسلامی ایران باید محاکمه شوند. زندانی ساسی باید ازاد شود و. مرگ بر دیکتاتورهای جنایتکار چه در مصر چه در ایران و غیره و همچنین با در داشتن پلاکارهای مرگ بر جمهوری اسلامی  به مدت ۲ ساعت در برابر سفارت جمهوری اسلامی به تظاهرات پرداختند.

در طول این تظاهرات تعدادی خبر نگار و عکاس و فیلمبردار از جمله شبکه تلویزیونی region 15 ، روزنامه محلی دنهاخ  نیوز و رادیو زمانه از این تظاهرات گرارش و فیلم و عکس تهیه کردند.

چیزی که چشمگیر بود برخورد گرم مردم و احساس همدردی ساکنین هلندی محل با تظاهرکنندگان  و تنفر شدید از جمهوری اسلامی بود. در انتهای تظاهرات بحث کوتاهی در خصوص نحوه سازماندهی و پیشبرد کمپین علیه اعدامها و آزادی زندانیان سیاسی و وادار کردن دولت هلند به بستن سفارت جمهوری اسلامی و محاکمه قاتلین و جنایتکاران اسلامی حاکم بر ایران انجام گرفت.

ما اعلام میکنیم تا بستن کامل سفارت جمهوری اسلامی  در هلند و محاکمه سران جمهوری اسلامی این کمپین را با قدرت به پیش خواهیم برد.

در خاتمه از کلیه عزیزانی که در این تظاهرات شرکت کرده بودند صمیمانه تشکر و قدردانی کرده و همه را به ادامه و گسترش مبارزه برای بستن سفارتخانه های جمهوری اسلامی و محاکمه سران جمهوری اسلامی فرا میخوانیم.

این تظاهرات در رسانه های گروهی ایرانی و هلندی انعکاس یافت که لینک این گزارشات به شرح زیر میباشد:

لینک فیلمهای این گزارش به شرح زیر میباشد:

گزارش ویدنویی تظاهرات:

http://www.youtube.com/watch?v=pF-nkmu1JLs&feature=related

گزارش تلویزیون rgio15

http://www.regio15.nl/actueel/lijst-weergave/56-demonstraties/6459-demonstratie-bij-ambassade-van-iran

http://www.youtube.com/watch?v=1e4oSCvJBXc

گزارش روزنامه دنهاخ نیوز

http://den-haag.nieuws.nl/2743454

گزارش رادیو زمانه

http://radiozamaneh.com/node/1316

 

Leave a comment